Kína megelőzte Görögországot a tengeren

Cosco szállítmányozási vállalat, hajó
Aerial view of China's first 20,000 TEU container vessel "COSCO SHIPPING ARIES", also China's largest container ship manufactured by Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (NACKS), during its naming and delivery ceremony at the Port of Nantong in Nantong city, east China's Jiangsu province, 16 January 2018. China's first 20,000 TEU container vessel with independent intellectual property rights was named and delivered by Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd., in Nantong city, east China's Jiangsu province, on Tuesday (16 January 2018), which set the record of the delivery of the largest container vessel in China. The 20,000 TEU container vessel, named "COSCO SHIPPING Aries", is 400 meters long, 58.6 meters wide, 30.7 meters deep, with the maximum load of 197,000 tons. The deck area is even larger than the four standard football stadiums. Known as "Sea Castle ", the ship is one of the longest ships in the world.
Vágólapra másolva!
Kína nemrég egy fontos mutatóban megelőzte az eddigi világelső Görögországot. Az ázsiai óriás ezzel ma már a világ legnagyobb hajótulajdonos országa a tengeri szállítmányozásban.
Vágólapra másolva!

Kína idén megelőzte Görögországot, és világelsővé lépett elő a tengeri szállítmányozás egyik fontos területén. A világ második legnagyobb gazdasága ugyanis

ma már nagyobb hajókapacitással (a bruttó űrtartalom alapján) rendelkezik, mint az eddigi éllovas.

Görögország 2013 óta folyamatosan világelső volt ezen a területen.

A kínai növekedés nem meglepő, ugyanis az ország a világ minden tájáról importál nyersanyagokat. Emellett a késztermékek tekintetében pedig hatalmas exportőr, és ezeket az árukat gyakran konténerhajókkal szállítják a világ minden tájára.

Kína átvette a vezetést Görögországtól a tengeren Forrás: Imaginechina/Yu fangping - Imaginechina/Yu Fangping

A Clarkson Research Services iparági szervezet adatai szerint a kínai üzemeltetők az ömlesztett áruk és a konténerszállítmányok alapján is globális éllovasnak számítanak.

Noha Kína a bruttó űrtartalom tekintetében átvette a vezetést, továbbra is lemarad Görögország mögött a hajók holtteher-tartalmában.

Míg az előbbi mutató a hajók belső térfogatát jelöli, addig utóbbi a hajók által szállítható áruk tömegét méri.

Forrás: gCaptain