Elképesztő, hogy milyen hatással vannak az influenszerek a fiatalokra

Vágólapra másolva!
Az Ifjúságkutató Intézet legújabb kutatásában olyan kérdésekre kerestek választ, miszerint többet ér-e az influenszer szava a szülőkénél, illetve lehet-e példakép egy influenszer.
Vágólapra másolva!

Az ifjúság 16 százaléka választ példaképet a közösségi média megmondói közül – derül ki az Ifjúságkutató Intézet kutatásából. A magyar fiatalok többségének számára azonban a szülő szava többet ér az influenszerekénél.

A felmérés szerint a fiatalok több mint kétharmada követ influenszereket, 59 százalékuk többet is.

Különbség mutatkozik azonban a nemek tekintetében, a lányok csaknem háromnegyede követő, és jellemzően több influenszert is követnek, mint a fiúk. A leginkább elkötelezett korcsoport a 18–24 éveseké: 71 százalékuk követ híres internetes tartalomgyártó személyt.

Az Ifjúságkutató Intézet azon kérdésre, hogy kinek a véleménye számít, a válaszadó fiatalok 50 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a szülők véleménye fontosabb, mint az influenszereké.

Csupán 20 százalékuk van ellenkező véleményen, a többiek bizonytalanok ennek megítélésében. 

A kor emelkedésével egyenes arányban nő azok aránya, akik a szülők véleményének jelentőségéről beszélnek, vagyis a közösségi média leginkább a legfiatalabbakat befolyásolja 

– mutat rá a felmérés.

A kutatás arra is kitért, hogy a tartalomgyártók példaképek-e az ifjúság számára. A fiatalok 53 százalékának az influenszer nem példakép, mindössze 16 százalék állította ennek az ellenkezőjét - írta a Magyar Nemzet.

Minél fiatalabb valaki, annál jellemzőbb, hogy követendő példaként tekint egy internetes influenszerre. A 15–17 évesek 22 százalékára, a 25–29 éveseknek már csak 13 százalékára igaz ez 

– derül ki a kutatásból.

Az Ifjúságkutató Intézet emlékeztetett, hogy a szülők és a család jelentőségét egy korábbi felmérésük is alátámasztja. A fiatalokra jellemző magányból a kitörési pontot elsősorban nem a közösség média, hanem az emberi kapcsolatok, azon belül is a család (31 százalék) és a barátok (26 százalék) jelentik, tény azonban, hogy a közösségi média jelentősége a fiatalok életében egyre nő.