Megújult a Mercedes luxusbusza, megkapta a klasszikus csillagot

Mercedes V-osztály
Vágólapra másolva!
A szokatlanul hosszú ideje gyártásban lévő, 2014-ben bemutatott V-osztály megkapta a második modellfrissítését, amely a hajtásláncokon kívül szinte minden részletét érintette.
Vágólapra másolva!
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály

A luxus transzfer és shuttle szolgáltatók, a jómódú nagycsaládosok, a tárgyalásokat út közben lebonyolító üzletemberek és az aktív életmódot folytató luxuskempingezők kedvenc kisbusza, a Mercedes V-osztály eddig egyeduralkodó volt a közepes méretű prémium mikrobuszok piacán, de mivel idén már a Lexus is megjelent ebben a szegmensben az LM-mel, a németek nem halogathatták tovább az újabb modellfrissítést. Két éve már a V-osztályból és a haszonjármű változatából, a Vitóból is

létezik elektromos verzió

(a hazai eladások 11 százalékát adó EQV és eVito), de az igazán korszerű villany-architektúrára 2026-ig kell várni. Akkor jelenik meg ugyanis a Mercedes vadonatúj, méretezhető, moduláris kisbusz platformja, a VAN.EA, amely a következő V-osztály, Vito, és az egy mérettel nagyobb Sprinter alapját adja majd.

Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály

Addig (és valószínűleg azután is még pár évvel) még marad a kínálatban a jelenlegi W447-es kódnevű, Spanyolországban, Argentínában és Kínában gyártott modellcsalád, amely a normál V-osztályból, a tetőből kihajtható sátorral rendelkező V-osztály Marco Polóból, az EQV-ből, a Vitóból és az eVitóból áll.

A mostani frissítés elsősorban az áttervezett orr-részről ismerhető fel,

a hatalmas hűtőmaszkot – amely lehet csillag mintázatú de már klasszikus mercedeses, 2x5 lamellás krómozott is – és a korszerűbb technikájú LED fényszórókat már egy fekete keret köti össze. Többnyire a maszk közepén kap helyet a Mercedes logója, de az Exclusive csúcsváltozat ezentúl klasszikus, kiálló változatban kapja meg a csillagot, a V-osztályok történetében először.

Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály

Szintén az Exclusive szint – amely a magyarországi értékesítés egyharmadát adja – sajátja, hogy a hűtőrács kontúrját üvegszálba rejtett LED-es nappali fény emeli ki, ami éjszaka összetéveszthetetlenné teszi a V-osztályt. Áttervezték a lökhárítókat és az aerodinamikailag optimalizált könnyűfém felniket is, utóbbiak mérete 17-19 colig terjed. Megjelent az eddigi hét mellett öt új szín (például a merész Kalahári arany és Vintage kék) és hátul egy krómcsík, továbbá a hátsó lámpákat is finoman átdolgozták.

Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály

Belül megkapta a V-osztály a személyautó Mercedesekből már ismert, két 12,3 colos kijelző összeolvasztásából született, árnyékoló nélküli

digitális műszerfalat,

az infotainment rendszert pedig a legújabb, mesterséges intelligenciát is használó, tanulékony MBUX 2.0-ra cserélték. Így többek között elérhetővé vált a zene streaming Spotify-ról, a kiterjesztett valósággal kombinált navigálás, és számtalan online szolgáltatás (akár a parkolójegyet is meg lehet váltani a képernyőről) a Mercedes Me applikáció segítségével.

Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály

Áttervezték a középkonzolt, már 64 színből áll már a hangulatfény-választék, megjelent a kulcs nélküli indítás és a vezeték nélküli telefontöltés is az extralistán. Hátul a szintén feláras, elektromos állítású Luxus ülések háromféle masszázsprogrammal, kihajtható lábtámasszal, klimatizálással, okostelefon tartóval és töltővel, USB-C aljzattal és kihúzható asztallal kényeztetik az utasokat. Javult a biztonság is, a 2-es szintű önvezetésben megvalósítható minden vezetéstámogató rendszer elérhető lett a stuttgarti mikrobuszhoz, a passzív biztonságot pedig 10 helyett már 11 légzsák javítja, az újdonságot a vezetőülésbe rejtett, az első utasok között felfúvódó légzsák jelenti.

Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály
Mercedes V-osztály

A frissített Mercedes mikrobuszok

2024 tavaszától lesznek megvásárolhatók

Magyarországon, a háromféle kétliteres dízelmotorból (163, 190 és 237 lóerő), valamint a 204 lóerős villanymotorból (EQV) álló hajtáslánc-választékhoz nem változott. Jelenleg 20,3-36,4 millió forint közötti alapáron lehet megvásárolni a különféle V-osztályokat, vélhetően a frissített modellek sem lesznek olcsóbbak.