Nagy ütemben zajlanak egy újabb folyami híd építési munkái

Vágólapra másolva!
Az első 15 kilométeres szakaszon lendületet vett a hídépítés az M49-es gyorsforgalmi út projektjén. Az M3-astól Szatmárnémeti irányába épülő négysávos úton többek között híd is épül a Kraszna folyón.
Vágólapra másolva!

Az M49-es út az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában jön létre az M3-as autópálya és a Szatmárnémeti közeli magyar-román határátkelőhely között. Ezzel újabb gyorsforgalmi útkapcsolat épül ki Magyarország és Románia között.

A fejlesztés most zajló első ütemét a Duna Aszfalt Építő Zrt. kivitelezi: ennek során 28,15 kilométer hosszan jön létre az első útszakasz Mátészalka és Ököritófülpös között.

A Magyar Építők értesülése szerint 

az idei évben az első 15 kilométeres szakaszon a hídépítés terén jelentős előrehaladás történt: összesen kilenc műtárgyon kezdődtek meg a hídalapozási munkák.

Emellett folyamatosan halad a szerkezetépítés, a cölöpösszefogók, pillérek építése, és áprilisban megindultak a gerendázások is.

A projekt fontos részét képezi a Krasznán átívelő híd, amelynek építése ütemezetten halad, jelenleg az E jelű hídfő cölöpözése készül, illetve az acél főtartók folyamatosan érkeznek, és zajlik az összehegesztésük, továbbá folyamatosan telepítik a segéd járomszerkezeteket.

M49-es
A hídépítés mellett a földműépítés is nagy erőkkel zajlik
Fotó: Magyar Építők

A kivitelezők az építési szakportálnak küldött beszámolójukban úgy fogalmaztak, hogy az építési munkákkal „átlépték” a Krasznát, és elindultak a humuszleszedési és altalaj stabilizálási munkák a 15+000-ás, illetve a 17+000-ás kilométerszelvények között is.

A hídépítés mellett a földműépítés is nagy erőkkel zajlik, emellett a közműkiváltásokat és a vízépítési munkákat végzik az átereszek, csatornák és szivárgók építése által.

Az Origo korábban megírta, hogy az M49-es autót összesen 45 kilométeres távon teremt új közlekedési kapcsolatot Nyíregyháza és a román határ, illetve Szatmárnémeti között, ahol 2023 elején indultak el a munkálatok. A beruházás két részletben zajlik, az Ököritófülpösig tartó szakasz 2026 őszén fejeződhet be.

Míg 2010-ben egyetlen gyorsforgalmi útkapcsolat sem volt Magyarország és Románia között, azóta már kettőt adtak át a forgalomnak: a magyar M43-as és a román A1-es autópályát összekapcsoló, Csanádpalota-Nagylak II. átkelőt (2015), illetve a magyar M4-es sztrádát és a román A3-ast összekapcsoló Nagykereki-Bors II átkelőt (2020). A harmadik már épül csengeri átkelési ponttal, az M49-es út projektjének keretében. Jóváhagyták a negyediket is: a Magyarországon Békéscsabától Méhkerék felé tovább épülő (M44-es) autóút, illetve a román oldalon Nagyszalonta és határ között építendő gyorsforgalmi utat kapcsolná össze.